Selfharmingošanas alternatīvas..

..broken..
Atbildes: 22
Pievienojies: 20 Nov 2016, 18:19

Selfharmingošanas alternatīvas..

Atbildēt ..broken.. » 03 Mar 2017, 23:54

Čau visiem!
Varbūt kādam šis būs palīdzoši, ļoti ceru.
Vēlos padalīties par to, kas man palīdz pēc iespējas ilgāk atturēties no selfharmingošanas (sevis griešana, sišana,dedzināšana utt.).
Konkrēti es..es esmu cilvēks, kas graiza sevi..
Es ar to cīnos gadiem, periodiski. Man tas nav tā, ka es iegriežu un tad spēju kādu mēnesi negriezt, nē. Man vajag atkal un atkal. Kā narkomānam kārtējo devu. Man tā ir atkarība.
Taču jau pāris mēnešus man ir izdevies griezt retāk. Mēs kopā ar terapeiti atklājām to, ka man palīdzoši ir iet ārā skriet. Es neesmu no tiem cilvēkiem, kuriem patīk skriešana, nē. Man tā pat ļoti nepatika. Taču tagad ir iepatikusies, vēl jo vairāk tāpēc, ka man tā palīdz. Kad man gribas griezt, es eju skriet. Nevajag daudz. Es spēju noskriet mierīgā tempā tikai 10min, taču vairāk arī nevajag. Man pēc tam vairs negribas griezt. Jā,protams, ir reizes, kad tas nepalīdz tik ļoti kā citreiz un es griežu. Taču tas ir palīdzējis man negriezt katru dienu.
Varbūt kāds grib šajā brīdī iejaukties un teikt..''Es arī sevi griežu, taču man ir arī depresija un es nespēju izlīst no gultas, kur nu vēl iziet skriet.'' Depresija nav attaisnojums. Arī man ir depresija, diezgan smagā stadijā. Es nespēju iziet no mājas. It īpaši, kad ārā ir gaišs. Es nespēju sevi piespiest ieiet dušā nomazgāties, paēst, ko jēdzīgu izdarīt utt. Un man ir reāli grūti piespiest sevi katru vakaru iziet skriet. Taču tā vēlme, kas ir manī, tik vaļā no sevis griešanas ir tik spēcīga, ka es sevi piespiežu. Es eju skriet tikai vakaros un tikai laikā, kad ārā ir pietiekami tumšs un pēc iespējas mazāk cilvēku. Ja es to varu, arī Tu to vari! Pirmajās reizēs būs grūti, vēlāk jau būs vieglāk. Arī man, protams, ir vakari, kad man neizdodas sevi piespiest iziet un paskriet.
Agrāk, kad šis viss nebija tik ļoti saasinājies, man palīdzēja arī zīmēšana vai dzejoļu rakstīšana. Kad man gribējās griezt, es zīmēju. Kad nebija iedvesmas, es vienkārši krāsoju rūtiņas. Arī rakstīju dzeju tajos brīžos. Dzeju par to, ko jūtu, kā jūtos konkrētajā brīdī. Tas man bija palīdzoši.
Citiem palīdz arī ledus vai zīmēšana ar sarkanu flomasteru uz vietas, kuru gribas griezt, vai gumija ap roku, kuru ik pa laikam pavilk izraisot nelielas sāpes. Man tas nepalīdzēja. Man šīs lietas tieši vēl vairāk uzkurināja šo vēlmi griezt.
Tātad..skriešana(arī citas fiziskās aktivitātes, dažādi vingrinājumi)..zīmēšana..sajūtu ielikšana dzejā..ledus..gumija ap roku..zīmēšana uz vietas, ko gribas griezt.. Ir dažādi veidi. Taču katram ir savs, kas palīdz. Un Tev ir jāsameklē tas, kas Tev palīdz. Kāds no šiem noteikti var būt palīdzošs Tev. Tikai pie tā ir jāstrādā un izdosies! Nav viegli, bet nav arī neiespējami!
Ar cieņu,
..broken..

Putnēns
Atbildes: 6
Pievienojies: 17 Feb 2017, 14:01

Re: Selfharmingošanas alternatīvas..

Atbildēt Putnēns » 04 Mar 2017, 01:55

Runa jau nav tikai par griešanu... bet arī par dzīvošanu...
Pretoties domām par pašnāvību, pretoties domām par neiespējamo mīlu, pretoties sāpēm un ciešanām...

KKC Skalbes-konsult.
Atbildes: 150
Pievienojies: 31 Okt 2012, 16:43

Re: Selfharmingošanas alternatīvas..

Atbildēt KKC Skalbes-konsult. » 07 Mar 2017, 18:05

Paldies, ka padalījāties ar savu pozitīvo pieredzi !Patiesi priecājamies, ka fiziskās aktivitātes Jums ir palīdzējušas tikt galā ar tieksmi sev kaitēt. Lieliski, ka ar savu stāstu esat gatava iedvesmot arī citus cilvēkus, kas piedzīvo līdzīgas grūtības !


Atgriezties uz



Kas ir Pieslēdzies

Lietotāji, kuri atrodas šajā forumā: Nav reģistrētu lietotāju un 1 viesis